elinorshundradeblogg

Alla inlägg under augusti 2011

Av Elinor ツ - 31 augusti 2011 16:10

Hej!

Idag har jag varit hos Fanny ( www.fannys-blogg.bloggplatsen.se ) och gjort mina engelskläxor tillsammans med hon!   

Jag är väldigt hostig och när jag var hos Fanny så fick jag en hostatack!   

Jag kunde knappt andas!   

Men men...

I skolan så hade vi engelska,matte,svenska och robinson! (Jag kom inte ihåg ifall det var nåt mer)    

Men just nu är jag och Fanny inte mer.  


 

Av Elinor ツ - 30 augusti 2011 18:02

Hej!

Idag är det tisdag och jag är med Fanny,vi har mest pluggat! Men snart ska vi hem till mig och se Activty paronormal 2 ( en film med spöken i ) 

Jag har redan sett den 2 gånger,men den är så bra att jag vill se den igen!  

Föressten här kommer Fanny´s blogg: www.fannys-blogg.bloggplatsen.se   

Ni kan hyra den på Hemmakväll i Maria Park!  


     

Av Elinor ツ - 28 augusti 2011 16:54

Kan ingen tänka sig en guiade? Snälla jag vill så gärna göra en kan ni bara tänka er att kommentera vad jag ska guiada om!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  


(Förlåt för ett konstigt inlägg)


Av Elinor ツ - 28 augusti 2011 15:53

Hej!

Jag har precis skapat en ny blogg om The Simpsons!  

Men jag kommer också blogga här (såklart).  

Men bara att där på min nya blogg ( www.thesimpsons.bloggplatsen.se ) så bloggar jag om Simpsons och här om min vardag.  

Om ni undrar varför jag har en till blogg om just The Simpsons,är det för att jag älskar The Simpsons!   


 

Av Elinor ツ - 28 augusti 2011 15:27

Hej!

Idag har vi varit på IKEA och handlat en pall,bord och nu är mamma och pappa och handlar en soffa.

Den ska vi ställa i allerummet.

Ja nu har jag inte så mycket mer att skriva,förlåt att det blev ett väldigt kort inlägg!  


 

Av Elinor ツ - 26 augusti 2011 22:12

Det är inne på hotellet Dream Castle! 

Här såg jag Eiffeltornet för första gången! 

Och man åkte en båt över en vattenkanal som hette nått på S,och denna är en jättekänd bro! 

Här är jag inne i Eiffeltornet efter en lång väntan! 

Detta är första våningen,och det stora huset ni ser är en shoppinggalleria!!!  Andra våningen!  Jag tror också att det är andra våningen,är inte helt säker.  Här på denna bilden ser ni bara ETT ben av Eiffeltornet,den la jag ut för att ni ska kunna se hur stort det är!  Sen åkte vi båt till Notre Dame,där Ringaren i Notre Dame  utspelar sig (Quasimodo). Och vi gick upp till tornet och såg en massa stenfigurer,denna är en Djävul,dem var gjorde för hand!  Sen kom man in i ett rum,och där fanns den klockan!Den saken som gör att klockan ringer väger mer än 500 kilo (är inte helt säker).  Klockan på ett annat håll!  En till stenfigur som äter nått!   En annan bild!  Man ser ut till stan och Eiffeltornet från Notre Dame!  Sen gick vi en promenad i Paris och då tog jag den bilden! 

Det är en enorm kö in till Lovren!   Det är glaspyramiden,man går in där!  Det är en komumie! Inne i Lovren!  Och det vet jag inte vad den heter men den var cool!  Sen gick vi till tavlorna! Och där såg vi Mona Lisa! Som ni nog ser var det liiite fler en vi där!  Det är inne på Disneyland!Jag och Erica står framför Walt Disney och Musse Pigg!  Sen åkte vi ett tåg inne i Disney Land,och då tog mamma den bilden! 

Sedan såg vi Eva och Wall e!

Sen träffade vi Sully från Monster Inc!  Här går jag,mamma och Erica i Disney Land,och ni ser nog slottet!   Vi träffade också Dath Wader!    En till bild på han! Och en till!  Det är en Xwing en äkta Xwing från Star Wars! Jag rörde den! 

Och så sista bilden,sista dagen när det var en vacker solnedgång!


Jag har själv tatt dem flesta bilderna!

Men nu ska jag göra en header!


   

Av Elinor ツ - 24 augusti 2011 19:10

Hej!

Idag är det onsdag,och jag har vatt med Fanny och Moa.

Vi har mest varit ute och cyklat,men vi har också gjort vår engelska läxa tillsammans!

Nu är man femma!

Men på fredag så är det skolfotto och vi ska ha gympa innan det...  

Så man undrar hur man kommer se ut i håret då!


 

Av Elinor ツ - 19 augusti 2011 19:49

Hej!

För någon dag sedan spelade jag sims och tänkte göra en historia av den familjen,men sedan raderade jag den familjen.Men jag tänkte att jag kunde göra en liten mini historia av de bilder jag hann ta!



 -Haha pappa du är för rolig! 

-Nä,du! 

Medans Emma och Pelle har kuddkrig,så tittar Marita på Tv!

*Snälla kan dem inte hålla tyst* (Marita tänkte)

 

Sen efter kuddkriget åkte Emma till biblioteket.  -Du är så himla barnslig,sluta för väsen när jag lär mig att laga mat!

-Vad säger du,jag har bara roligt med vår dotter!   

-Och sluta med din ideér om att bygga koja och sånt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-Du har ju inga ideér och jag vill bara ha lite KUL förengångsskull!!!!!!!!!!!!!!!!!   -Men jag hatar det så LÄGG AV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hon klarar sig utan dem!   -Nu är du faktiskt väldigt väldigt överdriven,du som mamma kan inte säga att ditt barn inte får ha kul med sin pappa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   - Jag  accepterar inte att jag inte får leka med vår dotter och om du inte accepterar att jag gör det kan du lika gärna dra!!!!! 

-Oj jag hörde visst inte ditt tjafsande för jag hade nåt i örat!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-Så skönt att vara på biblioteket!  -Hej jag heter Emma,Emma Carlslund!

-Hej,jag heter Bob Langö. 

-Men en sak jag hörde var att jag skulle dra,men det var jag som köpte huset,jag som födde Emma och har det bästa jopbbet så du kan lika gärna dra!!!! 

-Jag drar!  -Hejdå ses en annan dag kanske...

-Ses!  *Jag måste gå hem nu klockan är mycket!* (Hon tänkte) 

-Nej,skit jag missade monstret!!!!!!!!  -pappa ropade på mig!  -Ehh gumman,asså det har hänt en sak mellan mig och mamma...

-Vad pappa berätta!  -Men lova att inte säga till mamma att jag berättat!

-Såklart!

-Jo jag och mamma har bråkat och jag vet inte hur det kommer att sluta! 

-Men lova det du nu har lovat mig!

-Ja pappa,jag älskar dig jättemycket så jag skulle må dåligt ifall jag avslöjade det! 

-Okej,du är verkligen en man kan lita på!

-Det kan du ge dig på! 

*Äntligen lite tystnad,men det var roligare när man hörde dem väsnans,dem väsnades med glädje och kärlek...* 

*Jag kanske tog i för hårt* 

-Emma kan du snälla flytta dig till nästa rum,för att jag ska på toa?


-Såklart mamma!




Och allt slutade med att dem inte bråkade mer och Emma fick en lillasyster sem hette Freja!


 

Presentation


Hej.
Jag heter Elinor och hoppas att du trivs på min blogg!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Gillar Du min blogg?
 Ja!
 Nej!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mina klsskompisars bloggar!

RSS

Besöksstatistik

Happy Hello Kitty Kaoani

Ovido - Quiz & Flashcards